خرید از سراسر دنیا


» چگونه با کودک سمج خود رفتار کنید؟ - حتما بخوانید!!

چگونه با کودک سمج خود رفتار کنید؟ - حتما بخوانید!!


خانم بتی و همسرش آقای هنری به همراه فرزند دو ساله خود با شادمانی به باغ وحش رفتند.تا روزی دلپذیر و بیادماندنی داشته باشند اما روز خوش آنها به تلخی سپری شد.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

دنی پسر کوچک آنها علاقه زیادی به باغ وحش و حیوانات آن داشت؛ ولی هنگامی که والدین او حاضر نشدن بستنی دیگری برای او بخرند ، ناگهان شروع به داد و فریاد کرد و با صدای بلند گریست، به طوری که دیگران گمان کردن والدین او مقصر هستند و با فرزند خود بدرفتاری کرده اند. والدین دنی برای پایان دادن به این صحنه برای او بستنی خریدند اما گریه و بدخلقی دنی چندین بار دیگر تکرار شد .یک بار هنگامی که به زمین خورد و بار دیگر وقتی که بادام زمینی هایی که به فیل می داد ، تمام شد. تکرار این صحنه ها به گونه‌ای بود که والدین دنی در حالی که بسیار خسته و ناراحت بودند به خانه بازگشتند و با خود گفتند ما قصد داشتیم پسرمان راخوشحال کنیم ولی همگی ناراحت شدیم. هنری و بتی مانند هر پدر مادر دیگری احساس کردند که دنی بسیار بد اخلاق و بی لیاقت است. پدر او گفت ما نمی دانستیم که باید چه واکنشی نشان دهیم نمی فهمیدیم که گریه و داد و فریاد او طبیعی است یا خیر؟ از اینکه او را به باغ وحش برده بودیم پشیمان شدیم و از اینکه رفتار او باعث خجالت ما شده بود بسیار عصبانی بودیم والدین دنی همیشه با او مشکل داشتند حتی هنگامی که دنی ۱۷ ماهه بود آنها نمی دانستند که در هنگام گریه و بداخلاقی فرزندشان باید چه واکنشی نشان دهند

آنها نمی دانستند که فرزندشان در هر سنی تغییر های فیزیکی و ذهنی خاصی را تحمل می‌کند که بر رفتار او تأثیر می‌گذارد والدین دنی نخست در برخورد با بداخلاقی فرزندشان او را کتک می زدند تا به گریه اش پایان دهند ولی گریه او شدیدتر می شد و دنی نیز شروع به کتک زدن والدین و دیگر افراد خانواده می کرد والدین دنی در پیدایش بعضی از بدرفتاری های فرزندشان مقصر بودند انتظاری که آنها از رفتن به باغ وحش داشتن غیر واقعی بود چون گمان می کردند که می توانند یک تفریح بدون دغدغه داشته باشند آنها از دنی انتظار داشتند که رفتاری شایسته و کامل نشان دهد و از دیدن باغ وحش لذت ببرد در حالی که این توقع واقعی نبود آنها هنگامی که نخستین بستنی را برای او خریدند به آرامی به فرزندشان گفتند که بستنی دیگری برای او نخواهند.دنی هم شروع به سماجت و بداخلاقی کرد تا والدین خود را وادار سازد بستی دیگری برای اوبخرند .او از طریق گریه کردن والدین خود را تحت تاثیر قرار داد زیرا آنها ترجیح میدادند بستنی دیگری بخرند ولی از آبروریزی در انظار عمومی جلوگیری کنند یک برخورد سازنده این بود که دنی را از محل فروش بستنی دور کنند و منتظرشوندتا گریه او به پایان برسد. سپس او را سرگرم تماشای حیوانات کنند، گاهی اوقات بهتر است به بچه ها اجازه دهید تا کمی گریه کنند شما می توانید با رفتار و سخنان خود آن‌ها را تسکین دهید ولی سعی نکنید به گریه آنها خاتمه دهید وقتی گریه کودک کمتر شد او را با چیزهای دیگر سرگرم کنید تا موضوع قبلی را فراموش کند. دنی از واکنشی که والدین نشان دادند بیشتر ناراحت شد. آنها عصبانی شده و بدون اینکه به حل مشکل فرزندشان کمکی کرده باشند به خانه بازگشتند.


راه حل های دیگری برای برخورد مناسب با بدرفتاری کودکان:


1) رفتار منطقی خود را در برخورد با بد رفتاری کودک تغییر ندهید این گونه رفتارها باید عادی تلقی شود و آموزش کودک را تحت تاثیر قرار ندهد اگر والدین دنی در نخریدن دومین بستنی‌برای او جدی بودند نباید به هنگام آبروریزی در انظار عمومی از مخالفت منطقی خود دست بر می داشتند


2) اگر در مکانهای عمومی هستید نگران نباشید که مردم درباره شما چگونه فکر می کنند فقط سعی کنید فرزند گریان خود را از آن صحنه دور کنید


3)اگر به هنگام خرید فرزندتان تقاضا کرد برای او شکلات و اسباب بازی بخرید و در صورت خودداری شما شروع به گریه کرد مقاومت کنید و مطمئن باشید که فرزندتان از گریه کردن مایوس خواهد شد و دیگر از این شیوه برای جلب رضایت شما استفاده نخواهد کرد.


4) اگر به هنگام ملاقات نزدیکان خود فرزند شما شروع به گریستن کرد برای آنها توضیح دهید که قصد دارید فرزندتان را آموزش دهید همیشه نباید به خواسته او عمل شود از آنها عذرخواهی کنید و بگویید که با کمی مقاومت کودک از گریستن باز می ایستد.


5) اگر فرزندی سمج و باخلاق دارید ؛بهانه به دست او ندهید.


6)بعضی کودکان خود را به زمین زده و گریه میکنند. رفتار آنها را نادیده بگیرید.اگر فرزندتان در اثر اشتباه خود وسیله ای را از دست داد شما مسئولیت آن را به عهده نگیرید مثلا اگر بادکنکی برای او خریده اید که هنگام بازی ترکید بادکنکی دیگری برای اون نخرید.


7) بعضی کودکان در راه رفتن تنبل هستند و برای آن که مادرشان آنها را در آغوش بگیرد گریه می‌کنند از این واکنش کودکان نهراسید و بگذارید گریه کنند.


8) برخی کودکان به شدت گریه می‌کنند و دچار رنگ پریدگی می‌شوند به گونه‌ای که سبب وحشت والدین خود می شوند خانم مدی می گوید پیشتر در مورد این نوع گریه کردن مطالعه کرده بودم ولی وقتی دخترم چنین گریه ای کرد دچار وحشت شدم و وسیله ای را که از او گرفته بودم به او بازگرداندم تا بتواند نفس بکشد سپس دوباره آن را از او گرفتم اگر فرزندتان چنین گریه ای سر داد وحشت نکنید او نخواهد مرد.


9 )گریه شدید سبب خستگی و عرق کردن کودکان می شود در این هنگام پیراهن آنها را خارج کنید و به آن ها نوشیدنی بدهید.


10)گریه و لجبازی کودکان فقط ۱۰ دقیقه ادامه خواهد داشت اگر این رفتار غیر قابل کنترل و غیر منطقی بود و پس از ۴ سالگی کودک نیز ادامه یافت به متخصص کودکان مراجعه کنید.


کتاب مشکلات رفتاری کودکان | مترجم : دکتر مسعود حاجی زاده


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده