خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» "چه کنم؟"هایی در رابطه با کودک:

نظر کودک چقدر مهم است؟

از کودک خود در مورد موضوعات مختلف نظر بخواهید با عباراتی مثل "نظر تو چیه؟" و "تو چی فکر می کنی؟" او را در مسائل مختلف وارد کنید. این رفتار علاوه بر اینکه موجب فکر کردن بیشتر بچه می شود، باعث می گردد که کودک احساس کند هویت مستقلی دارد و شخصیت او مانند دیگران مورد احترام است.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

با خیال پردازی بچه چه کنیم؟

کودکان در سنین ۳ تا ۵ سالگی خیال پرداز می‌شوند،و قوّه ی تخیل خود را به کار می‌گیرند.در مواجهه با خیال پردازی کودکان نگران نشوید. این امر در فرآیند رشد و تکامل کودک کاملاً طبیعی است،بهتر است وقتی بچه‌ها تخیلاتشان را به زبان می آورند، فعالانه به آنها گوش کنید و با طرح سوالاتی تفکر و عمل کودک را تقویت کنید.


چطور بچه ای شجاع تربیت کنیم؟

یکی از راه های آموزش شجاعت در کودکان این است که به آنها بگویید که همیشه به رنگ چشم های دیگر آن دقت کنند. هدایت توجه کودکان به چشم دیگران باعث برقراری تماس چشمی با آنها می‌شود و به کودک کمک می‌کند تا خجالتی پرورش نیابد و قاطع تر باشد،تا دیگران کمتر جرات پیدا کنند، تا سر به سرش بگذارند. این کار را به یک بازی تبدیل کنید.


چه سوالاتی از بچه نپرسیم؟

هیچ وقت از کودکان سوالی نپرسید که خودتان جوابش را می دانید.انتظار دارید کودک چه پاسخی بدهد؟وقتی می پرسید: "لباست را کجا پرتاب کردی؟" یا "چی بهت گفتم؟" کودک به سادگی لبخندی موذیانه می‌زند و از کنار این قضیه می گذرد.اگر از رفتار او رنجیده اید، بگویید:من متاسفم که مجبورم برای بار سوم تکرار کنم که لباست را روی چوب لباسی آویزان کن.


از چه زمانی به بچه آموزش دهیم؟

جالب است بدانید که یادگیری کودک از دوران جنینی آغاز می‌شود و می‌تواند با شنیدن صداها به اطراف خود واکنش نشان دهد.پس هنگامی که باردار هستید با او صحبت کنید و برایش شعر را بخوانید. برخی از مطالعات نشان داده اند که اگر شعر یا لالای خاصی را در دوران جنینی برای کودکتان بخوانید،هنگام بی‌قراری و گریه در نوزادی همان شعر و لالایی می تواند او را آرام کند. پس از این زمان طلایی استفاده کنید و از همان دوران برای آموزش او وقت بگذارید.


با بچه شلخته چه کنیم؟

نگران شلختگی کودک تان نباشید.کودک با به هم ریختن وسایل،نیازش را به کنجکاوی برطرف می‌کند.مانع کنجکاوی های کودکانه او نشوید.کودکانی که بیشتر اقدام به لمس کردن،چنگ زدن،چشیدن و حتی پرتاب اشیا به اطراف خود می کنند،از توانایی بهتری در یادگیری برخوردار هستند.کثیف کاری و شلختگی کودکان شاید برای شما ناراحت کننده باشد، اما این رفتار می تواند درک کودک از دنیای اطراف خود را افزایش دهد و مهارت یادگیری کودک را تقویت کند.نگران نباشید،در نهایت او، نظم و ترتیب را از شما می آموزد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده