خرید از سراسر دنیا


» خطرات ناشی از مصرف موادشیمیایی + نحوه درست استفاده از آن!

خطرات ناشی از مصرف موادشیمیایی + نحوه درست استفاده از آن!

مسمومیت با مواد شیمیایی

امروزه تقریبا همه افراد به نوعی با انواع موادشیمیایی سر و کار دارند و با آنها زندگی می کنند. در صورت استفاده نابجا، این مواد می توانند اثرات زیان باری را روی سلامت انسان، حیوانات و محیط باقی بگذارند. مسمومیت واکنشی شیمیایی و خطرناک است که متعاقب ورود ماده ای از جمله داروها، شوینده های خانگی، واکس، لاک پاک کن، ضد یخ، حشره کش، مرگ موش، قرص برنج و… در بدن رخ می دهد.

علایم ناشی از مسمومیت با مواد شیمیایی عبارت اند از: به سختی نفس کشیدن تحریک چشم ها و پوست، گلو و مجرای تنفسی، تغییر رنگ پوست

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

سردرد و تاری دید سرگیجه و عدم تعادل و فقدان هماهنگی دردهای شکمی و اسهال


مخاطرات ناشی از کار با مواد شیمیایی

کار با مواد شیمیایی می تواند خطرات مهمی همچون مسمومیت، تاول های پوستی و مشکلات تنفسی و… و خطرات فیزیکی، همچون انفجار و آتش سوزی، به دنبال داشته باشد. با استفاده مناسب و به کارگیری روش های ایمن، استفاده از وسایل حفاظت فردی، استفاده از حداقل مواد شیمیایی مورد نیاز و جایگزین نمودن مواد شیمیایی کم خطرتر می توان از بروز خطرات کار با مواد شیمیایی کاست.


برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت کار با مواد شیمیایی توصیه های زیر را به کار بگیرید:



کار با مواد شوینده در منزل

ازپاک کننده استاندارد استفاده کنید. بهتر است از مواد کم خطرتر نظیر جوش شیرین به جای مواد سفیدکننده قوی برای تمیزکردن سینک ظرف شویی استفاده شود. ٔ بخار متصاعد شده از ترکیب جوهر نمک و وایتکس برای چشم، پوست و ریه ها بسیار خطرناک است..ًاز ترکیب کردن این مواد جدا بپرهیزیدتوجه کنید که بسیاری از مواد ضدعفونی کننده به راحتی از ماسک های کاغذی عبور می کنند و می توانند موجب آسیب رساندن به ریه شوند. بنابراین از مصرف مواد شوینده و پاک کننده ها در فضای بسته خودداری کنید. تهویه مناسب محل با استفاده از هواکش، بازکردن پنجره ها، استفاده نکردن از محلول های غلیظ مواد پاک کننده و بستن دستمال ضخیم مرطوب بر روی دهان و بینی می تواند تا حد زیادی از بروز آلرژی ها پیشگیری کند.


هنگام کار با مواد شیمیایی در منزل مطمئن شوید که استفاده، نگهداری و دفع این مواد مطابق با دستورالعمل سازنده و بر چسب مواد باشد. هرگز برچسب روی ظروف مواد شیمیایی را برندارید. اگر برچسب روی ظروف دچار پوسیدگی شد مجدداروی آن برچسب بزنید در صورت جابه جا کردن مواد بعد از استفاده از این محصولات بقیه این ماده را به ظرف اصلی بازگردانید،در محصولات شیمیایی و پاک کننده را محکم ببندید و آنها را در مکانی دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.


بی دقتى و سهل انگاری در نگهداری یا جابه جاکردن مواد شوینده در منزل یکی از خطراتی است که سلامت کودکان را به خطر می اندازد.


استفاده صحیح از اسپری حشره کش در منزل

قبل از مصرف اسپری دستورالعمل آن را مطالعه کنید. ، حتما همه افراد از اتاق خارج شوند و در و پنجره ها بسته شود. روی ظرف غذاخوری، مواد غذایی و وسایل کودک با نایلون پوشانده شود یا در صورت امکان ظروف از محیط خارج شوند. برای استفاده از اسپری حشره کش، قوطی اسپری را طوری در دست بگیرید که از شما فاصله ً داشته باشد. بعد از اسپری کردن حشره کش، فورا از اتاق خارج شوید و در را ببندید و دست هایتان را بشویید. بعد از گذشتن حدود نیم تا یک ساعت، درها را باز و هوای اتاق را تهویه کنید، سپس وارد اتاق شوید.


پاک سازی خرده های لامپ های کم مصرف

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

اگر لامپ کم مصرف یا مهتابی حاوی گاز جیوه شکست، قبل از پاک کردن خرده های لامپ هایی که دارای گاز سمی جیوه هستند، برای چند دقیقه اتاق را ترک کنید و سپس بازگردید و خرده ها را جمع کنید. هرگز از جاروبرقی یا دستمال آشپزخانه برای جمع کردن خرده های لامپ استفاده نکنید بلکه با دستکش یکبار مصرف و کاغذ آنها را جمع کنید، زیرا خطر جذب جیوه توسط پوست نیز وجود دارد. لامپ سوخته ی شکسته باید به روش بهداشتی و جدا از سایر زباله ها، درون کیسه پلاستیکی، دفع شود. 


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده