دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اقداماتی که در هنگام بروزسکته قلبی و مغزی باید انجام دهید!!!

اقداماتی که در هنگام بروزسکته قلبی و مغزی باید انجام دهید!!!

اقدامات اولیه در حمله قلبی و سکته مغزی

اگرچه عده ای از افراد با خطر بیشتری در مقایسه با دیگران در معرض بیماری قلبی یا سکته مغزی قرار دارند ولی دانستن اینکه چه کسی دچار آن خواهد شد غیر ممکن است. از این رو لازم است همه افراد حتی کسانی که در معرض خطر پایین تری قرار دارند، از آمادگی لازم برای مواجهه با آنها برخوردار باشند

سکته قلبی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

احساس فشار آزاردهنده، سنگینی یا درد در وسط قفسه سینه که معمولا و بیش از چند دقیقه ادامه می یابد، مهم ترین علامت بالینی در سکته قلبی است. درد قفسه سینه با هریک از نشانه های عرق سرد، رنگ پریدگی پوست، تنگی نفس، تهوع، گیجی، ضعف یا خستگی بدون علت و نبض سریع یا نامنظم از دیگر نشانه های حمله قلبی است و اگر این درد به شانه ها، گردن، بازو ها و فک پایین انتشار داشته باشد، جدی تر خواهد بود. بسیاری از افراد گمان می کنند که سکته قلبی همواره به شکل ناگهانی و شدید اتفاق می افتد، ولی بسیاری از حملات ممکن است به صورت آهسته و با یک درد و ناراحتی معمولی و ملایم شروع شوند که گاهی افراد به دلیل خفیف بودن نشانه ها از درخواست کمک خودداری می کنند. در برخی از بیماران نیز ممکن است فقط نشانه هایی از درد در بازو و گلو وجود داشته باشد. بنابراین هنگام مواجه شدن با هریک از این علایم انجام اقدامات زیر ضروری است: پرهیز از هرگونه حرکت و فعالیتی در بیمار جدا شود. فرد به حالت نشسته یا نیمه خوابیده قرار گیرد و لباس های تنگ او را شل کنید. بیمار در اسرع وقت با برانکارد و یا صندلی چرخ دار به مراکز درمانی و یا بیمارستان منتقل شود.

سکته مغزی

سردرد ناگهانی شدید، از دست دادن ناگهانی بینایی، عدم کنترل عضلات و تعادل، از دست دادن ناگهانی احساس در بازو، پا یا صورت، گیجی ناگهانی و از دست دادن تکلم از علایم سکته مغزی هستند. در سکته مغزی زمان برای بازگرداندن جریان خون به مغز بسیار کم است و مدت زمان طلایی برای نجات فرد تنها حدود 3 ساعت است. در صورتی که هریک از علایم سکته مغزی در فرد مشاهده گردد. مهم ترین اقدام، رساندن وی به بیمارستان در اسرع وقت است.

6 گام پیشگیری از بیماری های قلبی ــ عروقی به شرح زیر است:

1.کنترل منظم فشار خون: در شرایطی که دیابت، چاقی یا سایر عوامل خطر در فرد وجود نداشته باشد، لازم است هر دوسال یک بار فشار خون توسط پزشک کنترل شود و در صورت بالا بودن، تحت نظر پزشک قرار گیرد

2. پرهیز از مصرف دخانیات (سیگار، قلیان، پیپ و...) و مشروبات الکلی

 3.حفظ کلسترول و قند خون در حد مطلوب به کمک رژیم غذایی مناسب.

4. حفظ وزن مطلوب: در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، کاهش 5تا 10 درصد وزن نقش مهمی در کنترل خطر سکته خواهد داشت. 

5.فعالیت بدنی و ورزش منظم:فعالیت بدنی در کاهش فشار خون کلسترول بالای خون اضافه وزن ودیابت موثر است انجام دادن روزانه 30 الی 60دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط به طوری که سبب افزایش ضربان قلب و تنفس شود و فرد بتواند به راحتی صحبت کند، توصیه شده است.

6. شرکت در معاینات پزشکی منظم و اطمینان از حد مطلوب چربی خون

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده